Sve veći broj pacijenata se iz godine u godinu odlučuje za lečenje u privatnim zdravstvenim ustanovama. Samim tim i konkurencija među klinikama koje nude zdravstvene usluge raste u svim oblastima medicine.
U digitalnoj eri, sve češće se događa da osobe koje imaju zdravstveni problem posežu
za googlom kako bi našli kliniku u kojoj bi se lečili, pre nego što će se raspitati za preporuku u svom okruženju.
“Dobar glas” o klinici i preporuke pacijenata nisu više dovoljni kako bi se istakli u odnosu na konkurenciju. Zbog toga je dobra marketinška strategija neizostavan deo poslovanja svake uspešne klinike.
Povećanje vidljivosti i prepoznatljivosti - To što klinika nudi kvalitetne medicinske usluge samo po sebi nije dovoljno ako pacijenti nisu svesni Vašeg prisustva na tržištu.
Poverenje i reputacija - Kroz dosledno i profesionalno predstavljanje usluga kroz online medije, gradi se poverenje i reputacija klinike. Kroz objavljivanje iskustava zadovoljnih pacijenata i prikazivanje uspešnog izlečenja, ističete svoju stručnost i gradite poverenje u Vaše usluge.
Edukacija pacijenata - Marketing nije samo alat za promociju, već i sredstvo za edukaciju pacijenata. Informisanje javnosti o važnosti preventivnih pregleda, novih pristupa lečenju i tehnologija, kao i pružanje saveta za očuvanje zdravlja, doprinosi boljoj informisanosti populacije, ali istoremeno na taj način gradite i reputaciju vašeg brenda u online prostoru i postajete autoritet u datoj oblasti.
Povećanje broja pacijenata - Efikasan marketing značajno povećava broj pacijenata koji će posećivati kliniku. Različitim marketinškim strategijama se pored privlačenja novih pacijenata gradi i lojalnost, tj. pacijent može postati vaš stalin klijent. Kroz ciljane kampanje i društvene mreže, moguće je dosegnuti širu publiku i privući pacijente koji možda ranije nisu razmatrali lečenje u Vašoj klinici.
Konkurentnost na tržištu - Zdravstvene ustanove koje se ne bave marketingom rizikuju da zaostanu za konkurencijom koja aktivno promoviše svoje usluge. U dinamičnom tržišnom okruženju, važno je biti ispred konkurencije kroz inovativne marketinške strategije koje će biti profesionalno sprovedene.
Kroz različite marketinške kanale (web sajt, društvene mreže, e-mail marketing), zdravstvene ustanove mogu održavati stalnu komunikaciju sa pacijentima. To omogućava pravovremeno obaveštavanje o novim uslugama, akcijskim promocijama, što direktno utiče na porast prodaje usluga.
Zadovoljni pacijenti koji se osećaju vrednovano će se rado vratiti istoj klinici za buduće potrebe lečenja. Pored toga, zadovoljni pacijenti neretko ostavljaju pozitivne recenzije i preporuke online, što ohrabruje potencijalne pacijente koji se po prvi put odlučuju za vaše usluge da zakažu pregled upravo kod Vas.
Analiza rezultata marketinških kampanja pruža dragocene uvide u to šta funkcioniše, a šta ne, što omogućava optimizaciju usluga, prilagođavanje ponude i strategije prema potrebama pacijenata. Recimo, ako uvodite određene inovacije, nove usluge ili proširujete oblast delovanja, kroz marketinške aktivnosti se inovacije mogu adekvatno promovisati, a pacijenti se informišu o modernijim i inovativnijim rešenjima za njihove zdravstvene probleme.
Kao rezultat efikasnog upravljanja marketingom dolazi do povećanja prihoda. Veći broj pacijenata, lojalnost i prepoznatljivost na tržištu direktno utiču na povećanje profita zdravstvene ustanove i dugoročno osiguravaju rast. Kao rezultat efikasnog upravljanja marketingom dolazi do povećanja prihoda. Veći broj pacijenata, lojalnost i prepoznatljivost na tržištu direktno utiču na povećanje profita zdravstvene ustanove i dugoročno osiguravaju rast.
Put od posmatrača do lojalnog pacijenta
Put od posmatrača do lojalnog pacijenta odvija se kroz različite faze marketinškog procesa, uz razvijanje strategija koja će ispuniti očekivane ciljeve. Prvi korak je privlačenje pažnje potencijalnih pacijenata. Postiže se korišćenjem različitih marketinških kanala kao što su društvene mreže, Google oglasi, bilbordi i drugi oblici oglašavanja. Cilj je da se stvori svest o postojanju medicinske ustanove i da se pruže osnovne informacije o njihovim uslugama.
Kada se privuče pažnja, sledeća faza je interesovanje. Kroz blogove, video materijal i drugi sadržaj, potencijalni pacijenti dobijaju dublje informacije o zdravstvenim uslugama. Važan element u ovoj fazi je prikazivanje neke vrste dokaza, to mogu biti recenzije, svedočenja pacijenata i studije slučaja potkrepljene statistikom, kako bi se izgradilo poverenje u efikasnost usluga.
Važan je i fokus na personalizovanom pristupu, odnosno slanje personalizovanih e-mailova i ponuda koje odgovaraju specifičnim potrebama pacijenta. Ponuda besplatnih ili povoljnijih konsultacija omogućava pacijentima da direktno razgovaraju sa lekarima ili osobljem, čime se dodatno povećava njihovo poverenje i interesovanje.
Sledeća faza je odlučivanje, kada je bitno maksimalno olakšati i pojednostaviti ovaj proces. To će se postići implementacijom jednostavnih metoda za zakazivanje pregleda putem interneta ili telefona. Takođe, pružanje jasnih informacija o cenama, osiguranju i procesu lečenja kod pacijenata stvara osećaj da su doneli pravu odluku.
Tokom prvog pregleda ili tretmana, ključno je ostaviti dobar utisak. Koliko god sam postupak pregleda bio nepijatan, osoblje bi trebalo da bude ljubazno, saosećajno i da vodi pacijenta kroz čitav proces strpljivo i temeljno. Odgovorite pacijentu na sva dodatna pitanja koja ima.
Ipak, dobar prvi utisak sam po sebi nije dovoljan da bi se izgradila lojalnost, već je neophodno stalno pružanje visokokvalitetne usluge i brige o pacijentu. Prikupljanje povratnih informacija od pacijenata i korišćenje tih informacija za unapređenje usluga govori pacijentima da vam je stalo do njihovog mišljenja i iskustva.
Kada su pacijenti zadovolji i nakon više obavljenih usluga, prelaze u fazu lojalnosti. Kroz programe lojalnosti, kao što su specijalni popusti i pogodnosti za redovne pacijente, može se dodatno ojačati njihova lojalnost. Održavanje redovnog kontakta sa pacijentima putem e-mail newslettera, poziva ili društvenih mreža takođe pomaže u održavanju lojalnosti.
Svaka od ovih faza zahteva pažljivo planiranje odgovarajućih marketinških strategija koje će najefikasnije biti implementirane uz pomoć profesionalaca iz oblasti marketinga. Na taj način će potencijalni pacijent postati lojalni pacijenta koji je zadovoljan uslugama i spreman da ih preporuči drugima.
Video i društvene mreže treba percipirati kao moćan alat u demonstriranju kvaliteta i efikasnosti medicinskih usluga. Video materijal je trenutno vodeći trend u online medijima i deljenje ovakve vrste sadržaja je postalo neophodno kada govorimo o oglašavanju na društvenim mrežama.
Kada je reč o produkciji video sadržaja, angažovanje profesionalaca donosi brojne prednosti u poređenju sa snimanjem od strane osoblja klinike. Nestručno snimljen video sadržaj može odati utisak nespretnosti i neprofesionalnosti.
Profesionalni videografi poseduju tehničko znanje, iskustvo i opremu koja obezbeđuje visoko kvalitetan i profesionalan izgled videa. Kvalitetno produciran video može značajno povećati kredibilitet i ostaviti utisak profesionalnosti medicinske ustanove u očima potencijalnih pacijenata. Takođe, profesionalci su vešti u prezentaciji i prenošenju poruka kroz video sadržaj.
Video svedočenja pacijenata koji govore o svom iskustvu lečenja su vrlo uverljiva. Kada ljudi dele svoje priče o oporavku i zadovoljstvu uslugom, to stvara snažan uticaj na potencijalne pacijente. Na primer, pacijent može da govori o tome kako mu je određen tretman pomogao, kako se osećao tokom lečenja i koliko je zadovoljan krajnjim rezultatima.
Video snimci koji prikazuju kako se određeni tretmani i procedure izvode omogućavaju demistifikaciju procesa i smanjuju strah pacijenata. Kroz video materijal se može prikazati stručnost osoblja, moderna oprema i pažnja posvećena pacijentima.
Korisno je dodati i Behind-the-scenes snimke. Video snimci koji prikazuju kako izgleda svakodnevni rad unutar medicinske ustanove, intervjui sa osobljem i prikazivanje procedura i tehnologija koje se koriste, omogućavaju transparentnosti koja utiče na poverenje.
Redovno objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama, uključujući slike, video snimke, infografike i članke, može pomoći u održavanju aktivne prisutnosti i angažovanja sa zajednicom. Odgovaranje na komentare, pitanja i povratne informacije pacijenata na društvenim mrežama pokazuje da Vam je stalo do njihovog mišljenja i iskustva. Aktivna komunikacija i rešavanje problema u realnom vremenu može značajno poboljšati percepciju kvaliteta usluga.
Organizovanje kampanja na društvenim mrežama koje podižu svest o određenim zdravstvenim pitanjima, preventivnim merama ili novim tretmanima pokazuje posvećenost zajednici i gradi reputaciju vašeg brenda. Ipak, sve to skupa zahteva izdvojeno vreme i bavljenje time pored primarnog posla, stoga je i vođenje društvenih mreža preporučljivo prepustiti profesionalcima.
Zdravstveni profesionalci moraju biti predstavljeni kao stručnjaci u svojim oblastima. Iako, su zaposleni na klinici renomirani stručnjaci i vrhunski profesionalci u svojoj oblasti, potencijalni pacijenti neće toga biti svesni ukoliko se zaposleni ne predstave adekvatno. Stoga je bitno na adekvatan način predstaviti glavne vrednosti, relevantne informacije i prezentovati dokaze o uspešnosti.
Dodatni benefit bi bilo promovisanje akreditacija, sertifikata ili priznanja koje zaposleni poseduju, što će dodatno potvrditi njihovu stručnost i kvalitet pruženih usluga. Pa se tako mogu posebno istaći:
Brojni su razlozi zbog kojih se klinikama isplati da angažuju agencije za digitalni marketing i prepuste stručnjacima građenje i sprovođenje marketing strategije. Zaposleni agencije za digitalni marketing su profesionalci iz ove oblasti koji poseduju specifična znanja i iskustvo u radu sa zdravstvenim ustanovama. Kreiraju efektivne marketinške strategije prilagođene oblasti medicine. Razumeju regulative i etičke principe koji su specifični za zdravstveni sektor.
Menadžment zdravstvenih ustanova često nema vremena ili resursa da se posveti oglašavanju pored svog primarnog posla. Angažovanje agencije omogućava zaposlenima klinike da se fokusiraju na svoj posao, dok stručnjaci za marketing brinu o promociji i na taj način. Na taj način će zaposleni klinike štedeti svoje vreme i biti produktiviniji i posvećeniji pacijentima.
Agencije imaju pristup najnovijim alatima za analitiku, SEO, oglašavanje i društvene mreže, što im omogućava da efikasno prate rezultate kampanja i prilagođavaju strategije kako bi postigli najbolje rezultate. Pretplata za navedene softvere je često visoka i klinikama se ne bi ispaltilo da samostalno plaćaju svaki pojedinačni program na mesečnom nivou, pored toga, za efikasno korišćenje ovih programa je neophodno tehničko znanje.
Specijalisti za digitalni marketing znaju kako da podese parametre koji se tiču oglašavanja, vešti su u targetiranju ciljne grupe klinike koja je relevantna za određene zdravstvene usluge koje se nude. To povećava verovatnoću da će marketinške poruke dosegnuti pravu publiku, što direktno utiče na povećanje prodaje.
Agencije redovno analiziraju performanse kampanja, prilagođavaju strategiju promenama na tržištu i pružaju detaljne izveštaje klinici. Mogu da prepoznaju šta funkcioniše, a šta ne, i u skladu sa tim brzo prilagode taktiku oglašavanja.
Dakle, angažovanje agencije za digitalni marketing u zdravstvu omogućava zdravstvenim ustanovama da efikasnije i lakše dođu do svoje ciljne grupe, odnosno pacijenata, poboljšaju svoje poslovanje i uspostave autentično online prisustvo. Sve skupa dugoročno vodi ka većem broju pacijenata i boljoj reputaciji.
Digi je na Google-u, zatim ogl a pacijentima.